Hva tenker du når du hører India? Karri, fargerike sarier, Gandhi, varme, masse folk? Bli med og sjekk ut selv!

India er kontrastenes land. Her finner du ekstrem fattigdom og enorm rikdom, fantastisk natur, et mylder av språk og folkegrupper, fengende Bollywoodmusikk på gata og på restauranter og vannbøfler vandrende midt i bytrafikken.

Dumka ligger i delstaten Jharkhand i det østlige India. Hit reiser Musikkfolkehøgskolen Viken på kulturutveksling og møter lokale ungdommer og studenter på samme alder. Sammen med våre lokale samarbeidspartnere i Dumka skaper vi felles opplevelser gjennom musikk, vennskap og indisk matlaging. Bli med og opplev India fra innsiden sammen med oss, med alle sine farger, smaker, mennesker og lyder!»

Viktig informasjon:
For å være med til India, trenger du en del vaksiner. Du er selv ansvarlig for å ta de nødvendige vaksinene. Disse er ikke inkludert i prisen. Det er et krav å ha pass (gyldig 6 måneder etter hjemkomst) og reiseforsikring. Hvis du er under 21 år, kan du sannsynligvis bruke reiseforsikringen til foreldrene dine. Du trenger visum. Skolen bistår i søknadsprosessen. Når det gjelder sikkerhet på tur, følger vi de offisielle reiserådene fra Utenriksdepartementet.