Maten

På Musikkfolkehøgskolen Viken serverer vi frokost, lunsj, middag og kveldsmat. Det er alltid like spennende når kokkene presenterer dagens middag. Blir det noe med kylling? Noe med fisk? Kjøtt? Pasta? Salat? Ris? Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Vi er stolte over å ha et kjøkken som leverer smakfull og sunn mat. Kokkene våre har masse erfaring fra restaurant, catering og selskaper – og de brenner for å lage gode matopplevelser!

Det er våre venner på kjøkkenet som ordner både frokost, lunsj og middag. Kveldsmaten har elevene selv ansvaret for å sette fram.

Alle elever blir satt opp på kjøkkentjeneste i løpet av året. Oppgaven består i å rydde inn etter middagen, vaske opp og nullstille matsalen og kjøkkenet. Det samme med kveldsmaten. Det er alltid fire elever i hvert kjøkkentjeneste-team, så dette kan være både sosialt, gøy og lærerikt. Ikke sjelden står musikken på full guffe når kjøkkentjeneste-teamet danser rundt med klut og kost og såpevann.

Dersom du har noen allergier eller av annen grunn trenger spesialkost, vil dette medføre en ekstrakostnad.