Våre scener

Scene 1 Scenestua

Scenestua er vår intimscene, velegnet for mindre ensembler som ikke ønsker stor takhøyde. Her har vi blant annet hatt mange flotte jazzkonserter, men også sjangere som f.eks. vise og pop gjør seg godt på Scene 1.

Antall publikumplasser: Ca 150

Scene 2 Gymsalen

Scena i Gymsalen er den største av scenene våre. På denne scena arrangeres f.eks. foreldrekonserter, EuroViken og andre større arrangementer som krever en dyp scene, et mørkt rom og god plass til publikum. Perfekt for større ensembler og mye lyd.

Antall publikumplasser: Ca 300

Scene 3 Teatersalen

Teatersalen er et stort, åpent rom med spesielt god akustikk. Samtidig som scenen er stor, oppleves den som en intim scene, perfekt for mindre ensembler, solokonserter etc. Her kan scenen rigges hvor som helst i rommet, også i midten, dersom man ønsker det.

Antall publikumplasser: Ca 120

Scene 4 Auditoriet

Scenen i Auditoriet er vår mest brukte scene som passer like godt for alle typer besetninger og sjangere. Auditoriet har ingen vinduer og gjør seg derfor godt med lyseffekter. Kun sitteplasser.

Antall publikumplasser: Ca 130

Uteamfiet

Uteamfiet er vår utendørs scene med uendelig takhøyde. Her sitter publikum i en halvsirkel, i tre ulike høyder, med utsikt mot Mjøsa.

Antall publikumplasser: Ca 130

Byscena Bedehuset

Byscena Bedehuset er Musikkfolkehøgskolen Vikens ærverdige scene i sentrum av Gjøvik. Som navnet tilsier, har bygget tidligere vært et bedehus. Nå er bygget omgjort til en flott konsertscene som brukes av eksterne musikere så vel som våre egne elever og lærere.

Antall publikumsplasser: Ca 200