Ståvatn, Haukeli. Foto.

Vil du bli med til Moldova? Dette er en reise helt utenom det vanlige, her blir det mange sterke møter. Og vi skal kose oss. Denne turen er inkludert i skolepengene

I Moldova blir barn med funksjonshemming plassert på institusjoner. I løpet av oppholdet besøker vi flere av disse institusjonene. Her skal vi synge og spille, du vil garantert oppleve rørende møter og sterke musikalske øyeblikk. Tenk hvilke enorme gaver vi som musikere og sangere har! Tenk hva musikk kan bety for andre! Det kjennes godt å kunne dele dette med andre, slik vi gjør på turen til Moldova.

Moldova er et av Europas fattigste land og en gammel Sovjetstat, noe du vil få merke tett på kroppen på denne turen. Vi skal bo i hovedstaten, og i løpet av en drøy uke skal vi blant annet besøke barnehjem, spille flere konserter, bli kjent med det gjestfrie folket og spise lokal mat. Vi skal besøke gamlebyen Old Orhei, vi får møte Ukrainske flyktninger, høre deres historier og spille sammen med dem! Kanskje får vi et nytt perspektiv på konflikten mellom Russland og Ukraina?

Det er godt å få tid til å bearbeide inntrykk, og i og med at vi bor midt i byen, blir det selvfølgelig anledning til å gå på markeder, shopping og kafeer.

Blir du med?

søk nå!